Starosta Powiatu Kazimierskiego

mgr inż. Jan Nowak

 

 

alt

Starosta zapewnia w szczególności:

  1. w zakresie wykonywania zadań organu zarządzająco – wykonawczego rady:
    1. przygotowanie projektów uchwał kierowanych pod obrady rady,
    2. wykonywanie uchwał oraz postanowień rady,
    3. przygotowanie materiałów, analiz i sprawozdań dla potrzeb rady,
    4. terminowe i rzetelne udzielanie odpowiedzi na wnioski i zapytania rady oraz wnioski komisji rady,
    5. tworzenie organizacyjnych i materialno – technicznych warunków dla działalności rady i jej organów oraz wykonywania mandatu radnego,
    6. pełnienie funkcji Szefa Obrony Cywilnej Powiatu,
    7. pełnienie funkcji Szefa Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,
    8. sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań obronnych.
  2. w zakresie zwierzchnictwa w stosunku do powiatowych służb, inspekcji i straży oraz powiatowych jednostek organizacyjnych:
    1. skuteczną politykę kadrową,
    2. efektywne programy działania,
    3. współdziałanie tych podmiotów w sytuacjach szczególnych,
    4. przeprowadzanie w uzasadnionych przypadkach kontroli tych jednostek.
  3. w zakresie wykonywania funkcji przewodniczącego zarządu:
    1. opracowywanie planów pracy zarządu,
    2. zwoływanie posiedzeń zarządu zgodnie z przyjętym planem,
    3. wykonywanie uchwał i postanowień zarządu,
    4. podejmowanie czynności należących do kompetencji zarządu w sprawach nie cierpiących zwłoki ( z wyjątkiem wydawania zarządzeń porządkowych).
  4. w zakresie organizacji pracy starostwa :
    1. określa pragmatyczne zasady i formy wykonywania zadań przez jednostki organizacyjne,
    2. sprawną organizację kontroli wewnętrznej,
    3. kompetentne i terminowe załatwianie spraw obywateli, w tym rozpatrywanie skarg     i wniosków,
    4. przedstawianie radzie kandydatów na sekretarza i skarbnika,
    5. zawieranie umów o pracę z pracownikami,
    6. rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy kierownikami jednostek organizacyjnych,
    7. informowanie środków społecznego przekazu o działalności zarządu i wynikach jego pracy oraz zapewnienie dziennikarzom dostępu do informacji, którymi dysponuje starosta,
    8. przedstawianie stanowiska w mediach w ważnych sprawach należących do zakresu działania starostwa.

Starosta nadaje kierunek działaniom podejmowanym na rzecz promocji powiatu  i koordynuje prace wydziałów w tym zakresie.

Starosta dokonuje podziału zadań, kompetencji i odpowiedzialności pomiędzy wicestarostę, sekretarza i skarbnika.

Wobec kierowników jednostek organizacyjnych powiatu starosta wykonuje czynności z zakresu prawa pracy jako służbowy przełożony.