Artykuł
mgr Małgorzata Konieczna-Cypryś
udziela porad i informacji:
- wyłącznie konsumentom, czyli osobom fizycznym, które działając w celu bezpośrednio nie związanym z działalnością gospodarczą lub zawodową zawarły umowę z przedsiębiorcą (art. 22 [1] kodeksu cywilnego)
- wyłącznie mieszkańcom Powiatu Kazimierskiego; dane teleadresowe powiatowych i miejskich rzeczników konsumentów w kraju można znaleźć na stronie www.uokik.gov.pl
Mieszkańcy powiatu kazimierskiego mogą bezpłatnie zasięgnąć porady i informacji w sprawach konsumenckich osobiście, telefonicznie oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Aby uzyskać pomoc OSOBIŚCIE:
- porady osobiste udzielane są po wcześniejszym ustaleniu terminu,
- w celu umówienia spotkania prosimy o kontakt pod numerem (41) 3502 316 lub 509 513 309 bądź pod adresem rzecznik@ powiat.kazimierzaw.pl,
- zgłaszając się po poradę należy przynieść ze sobą wszystkie dokumenty istotne dla sprawy (np. paragon, fakturę, zamówienie, umowę, regulamin, złożone reklamacje, prowadzoną z przedsiębiorcą korespondencję, itp.).
Aby uzyskać pomoc TELEFONICZNIE:
- zadzwoń pod numer (41) 3502 316 lub 509 513 308,
- numer jest czynny od poniedziałku do piątku od godz. 15.30 do godz. 16.30,
Aby uzyskać pomoc ZA POŚREDNICTWEM POCZTY ELEKTRONICZNEJ
- prześlij wniosek wraz ze wszystkimi dokumentami istotnymi dla sprawy (np. paragon, fakturę, zamówienie, umowę, regulamin, złożone reklamacje, prowadzoną z przedsiębiorcą korespondencję, itp.) na adres rzecznik@powiat.kazimierzaw.pl, przy czym warunkiem skutecznego złożenia wniosku jest przesłanie skanu pisemnego wniosku (opatrzonego własnoręcznym podpisem).
Rozpatrywanie wniosków
Wniosek powinien zawierać co najmniej:
- wskazanie osoby, od której pochodzi (imię i nazwisko) i jej adres zamieszkania,
- opis istotnych w sprawie okoliczności faktycznych
- wskazanie na czym polega naruszenie praw konsumenta
- wskazanie czego wnioskodawca oczekuje od przedsiębiorcy.
Podanie numeru telefonu i adresu e-mail nie jest obowiązkowe, ale znacznie ułatwi kontakt w sprawie. Podanie adresu e-mail jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o sposobie rozpatrzenia wniosku.
Do wniosku powinny być załączone kopie (skany) dokumentów potwierdzających okoliczności faktyczne opisane we wniosku.
Wniosek powinien być podpisany przez wnoszącego (własnoręcznym podpisem).
Wniosek musi być sporządzony w języku polskim.
W przypadku załączników obcojęzycznych konieczne jest ich wiarygodne tłumaczenie (nie jest konieczne tłumaczenie przysięgłe, wystarczające jest dołączenie do tłumaczenia oświadczenia wnioskodawcy, że tłumaczenie odpowiada treścią tekstowi w języku oryginalnym).
Wniosek może być złożony:
- w Punkcie Obsługi Konsumentów Powiatowego Rzecznika Konsumentów,
- w Sekretariacie Starostwa Powiatowego w Kazimierzy Wielkiej,
- przy wykorzystaniu poczty elektronicznej, przy czym warunkiem skutecznego złożenia wniosku jest przesłanie na adres rzecznik@ powiat.kazimierzaw.pl, skanu pisemnego wniosku (opatrzonego własnoręcznym podpisem).
Wniosek w sprawach o ochronę praw indywidualnych konsumentów jest wolny od opłat.
Wnioski nie zawierające imienia i nazwiska oraz adresu pozostawione będą bez rozpoznania.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów występuje do przedsiębiorcy dopiero po wyczerpaniu przez konsumenta drogi postępowania reklamacyjnego.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów rozpatruje wnioski bez zbędnej zwłoki, ale w kolejności wpływu.
Okres oczekiwania na odpowiedź bądź podjęcie przez rzecznika działań zależy także od charakteru (w tym stopnia skomplikowania) sprawy.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów nie występuje do przedsiębiorców w sprawach, w których wnioskodawca korzysta z pomocy profesjonalnego pełnomocnika (radcy prawnego, adwokata).
Dane osobowe ujawnione przy udzielaniu porad i informacji są przetwarzane w celu wypełnienia obowiązków prawnych, w szczególności w celu zapewnienia przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów pomocy w sprawie o ochronę praw konsumenta.
Szczegółowa informacja o przetwarzaniu danych osobowych znajduje się poniżej.