Wróć na początek strony
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do treści głównej
Przejdź do danych kontaktowych
Przejdź do menu górnego
Przejdź do menu prawego
Przejdź do menu dolnego
Przejdź do mapy serwisu

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Artykuł

mgr Małgorzata Konieczna-Cypryś

 udziela porad i informacji:

  • wyłącznie konsumentom, czyli osobom fizycznym, które działając w celu bezpośrednio nie związanym z działalnością gospodarczą lub zawodową zawarły umowę z przedsiębiorcą  (art. 22 [1] kodeksu cywilnego)
  • wyłącznie mieszkańcom Powiatu Kazimierskiego; dane teleadresowe powiatowych i miejskich rzeczników konsumentów w kraju można znaleźć na stronie www.uokik.gov.pl

Mieszkańcy powiatu kazimierskiego mogą bezpłatnie zasięgnąć porady i informacji w sprawach konsumenckich osobiście, telefonicznie oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej

Aby uzyskać pomoc OSOBIŚCIE:

  • porady osobiste udzielane są po wcześniejszym ustaleniu terminu,
  • w celu umówienia spotkania prosimy o kontakt pod numerem (41) 3502 316 lub 509 513 309 bądź pod adresem rzecznik@ powiat.kazimierzaw.pl,
  • zgłaszając się po poradę należy przynieść ze sobą wszystkie dokumenty istotne dla sprawy (np. paragon, fakturę, zamówienie, umowę, regulamin, złożone reklamacje, prowadzoną z przedsiębiorcą korespondencję, itp.). 

Aby uzyskać pomoc TELEFONICZNIE:

  • zadzwoń pod numer (41) 3502 316 lub 509 513 308,
  • numer jest czynny od poniedziałku do piątku od godz. 15.30 do godz. 16.30,

Aby uzyskać pomoc ZA POŚREDNICTWEM POCZTY ELEKTRONICZNEJ

  • prześlij wniosek wraz ze wszystkimi dokumentami istotnymi dla sprawy (np. paragon, fakturę, zamówienie, umowę, regulamin, złożone reklamacje, prowadzoną z przedsiębiorcą korespondencję, itp.) na adres rzecznik@powiat.kazimierzaw.pl, przy czym warunkiem skutecznego złożenia wniosku jest przesłanie skanu pisemnego wniosku (opatrzonego własnoręcznym podpisem).

Rozpatrywanie wniosków

Wniosek powinien zawierać co najmniej:

  • wskazanie osoby, od której pochodzi (imię i nazwisko) i jej adres zamieszkania,
  • opis istotnych  w sprawie okoliczności faktycznych
  • wskazanie na czym polega naruszenie praw konsumenta
  • wskazanie czego wnioskodawca oczekuje od przedsiębiorcy.

Podanie numeru telefonu i adresu e-mail nie jest obowiązkowe, ale znacznie ułatwi kontakt w sprawie. Podanie adresu e-mail jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o sposobie rozpatrzenia wniosku.

Do wniosku powinny być załączone kopie (skany) dokumentów potwierdzających okoliczności faktyczne opisane we wniosku.

Wniosek powinien być podpisany przez wnoszącego (własnoręcznym podpisem).

Wniosek musi być sporządzony w języku polskim.
W przypadku załączników obcojęzycznych konieczne jest ich wiarygodne tłumaczenie (nie jest konieczne tłumaczenie przysięgłe, wystarczające jest dołączenie do tłumaczenia oświadczenia wnioskodawcy, że tłumaczenie odpowiada treścią tekstowi w języku oryginalnym).

Wniosek może być złożony:

  • w Punkcie Obsługi Konsumentów Powiatowego Rzecznika Konsumentów,
  • w Sekretariacie Starostwa Powiatowego w Kazimierzy Wielkiej,
  • przy wykorzystaniu poczty elektronicznej, przy czym warunkiem skutecznego złożenia wniosku jest przesłanie na adres rzecznik@ powiat.kazimierzaw.pl, skanu pisemnego wniosku (opatrzonego własnoręcznym podpisem).

Wniosek w sprawach o ochronę praw indywidualnych konsumentów jest wolny od opłat.

Wnioski nie zawierające imienia i nazwiska oraz adresu pozostawione będą bez rozpoznania.

Powiatowy Rzecznik Konsumentów występuje do przedsiębiorcy dopiero po wyczerpaniu przez konsumenta drogi postępowania reklamacyjnego.

Powiatowy Rzecznik Konsumentów rozpatruje wnioski bez zbędnej zwłoki, ale w kolejności wpływu.

Okres oczekiwania na odpowiedź bądź podjęcie przez rzecznika działań zależy także od charakteru (w tym stopnia skomplikowania) sprawy.

Powiatowy Rzecznik Konsumentów nie występuje do przedsiębiorców w sprawach, w których wnioskodawca korzysta z pomocy profesjonalnego pełnomocnika (radcy prawnego, adwokata).

Dane osobowe ujawnione przy udzielaniu porad i informacji są przetwarzane w celu wypełnienia obowiązków prawnych, w szczególności w celu zapewnienia przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów pomocy w sprawie o ochronę praw konsumenta. 
Szczegółowa informacja o przetwarzaniu danych osobowych znajduje się poniżej.

  1. Wniosek do pobrania

 

Andrzej Piotrowski
herb
Dane kontaktowe

Starostwo Powiatowe
w Kazimierzy Wielkiej
ul. Tadeusza Kościuszki 12
28-500 Kazimierza Wielka
woj. świętokrzyskie, pow. kazimierski
tel.: 41 3502312
fax: 41 3502313
e-mail: starostwo@powiat.kazimierzaw.pl

Statystyki on-line
Licznik odwiedzin:105 145
Dzisiaj:1
Gości on-line:0
Twoje IP:216.73.216.34
Godziny pracy

Od poniedziałku do piątku
w godz. 7:30 do 15:30

Newsletter
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.