Wróć na początek strony
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do treści głównej
Przejdź do danych kontaktowych
Przejdź do menu górnego
Przejdź do menu prawego
Przejdź do menu dolnego
Przejdź do mapy serwisu

Wydział Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami

Wydział Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami

Artykuł

Zakres działań Wydziału Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami

Do zakresu działania Wydziału Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami należą zadania służby geodezyjnej i kartograficznej znajdujące się w kompetencji Starosty. W szczególności do kompetencji wydziału należy:

  1. Do zakresu działania Wydziału Geodezji i Ewidencji Gruntów należą zadania służby geodezyjnej i kartograficznej znajdujące się w kompetencji Starosty.

  2. W szczególności do kompetencji wydziału należy:

    1. prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym ewidencji gruntów i budynków, gleboznawczej klasyfikacji gruntów i geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,
    2. utrzymanie w stałej aktualności bazy danych ewidencyjnych,
    3. zakładanie osnów szczegółowych,
    4. zakładanie i aktualizacja mapy zasadniczej,
    5. ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych,
    6. prowadzenie powiatowych baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie,
    7. przeprowadzenie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości,
    8. uzgadnianie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
    9. zatwierdzanie projektów osnów geodezyjnych w zakresie osnów szczegółowych,
    10. kontrola opracowań przekazywanych do zasobu - sprawdzenie czy forma i zakres przekazywanej dokumentacji są zgodne z wymogami i zasadami wykonywania prac geodezyjnych i kartograficznych,
    11. przyjmowanie do zasobu geodezyjnego i kartograficznego materiałów i informacji powstałych w wyniku prac geodezyjnych i kartograficznych,
    12. prowadzenie mapy zasadniczej - wprowadzanie zmian powstałych w wyniku podziałów nieruchomości, inwentaryzacji urządzeń podziemnych i budynków itp.,
    13. przygotowanie i udostępnianie zamówionych map w formie wydruków oraz w wersji elektronicznej,
    14. obsługa powiatowych baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie,
    15. obsługa wykonawców zgłaszających prace geodezyjne i kartograficzne – rejestracja zgłoszeń, przygotowanie materiałów i wydanie zaleceń odnośnie ich wykorzystania, poinformowanie o innych opracowaniach realizowanych aktualnie na obszarze zgłoszonej pracy,
    16. zarządzanie nieruchomościami wydzielonymi w związku z usytuowaniem na nich znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych, urządzeń zabezpieczających te znaki i budowli triangulacyjnych,
    17. prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem środkami budżetowymi pozyskiwanymi na podstawie przepisów ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne,
    18. prowadzenie spraw z zakresu scaleń i wymiany gruntów,
    19. prowadzenie spraw z zakresu gospodarki nieruchomościami.

 

Andrzej Piotrowski
herb
Dane kontaktowe

Starostwo Powiatowe
w Kazimierzy Wielkiej
ul. Tadeusza Kościuszki 12
28-500 Kazimierza Wielka
woj. świętokrzyskie, pow. kazimierski
tel.: 41 3502312
fax: 41 3502313
e-mail: starostwo@powiat.kazimierzaw.pl

Statystyki on-line
Licznik odwiedzin:105 148
Dzisiaj:1
Gości on-line:0
Twoje IP:216.73.216.34
Godziny pracy

Od poniedziałku do piątku
w godz. 7:30 do 15:30

Newsletter
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.