Artykuł
Zakres działań Wydziału Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami
Do zakresu działania Wydziału Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami należą zadania służby geodezyjnej i kartograficznej znajdujące się w kompetencji Starosty. W szczególności do kompetencji wydziału należy:
Do zakresu działania Wydziału Geodezji i Ewidencji Gruntów należą zadania służby geodezyjnej i kartograficznej znajdujące się w kompetencji Starosty.
W szczególności do kompetencji wydziału należy:
- prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym ewidencji gruntów i budynków, gleboznawczej klasyfikacji gruntów i geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,
- utrzymanie w stałej aktualności bazy danych ewidencyjnych,
- zakładanie osnów szczegółowych,
- zakładanie i aktualizacja mapy zasadniczej,
- ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych,
- prowadzenie powiatowych baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie,
- przeprowadzenie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości,
- uzgadnianie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
- zatwierdzanie projektów osnów geodezyjnych w zakresie osnów szczegółowych,
- kontrola opracowań przekazywanych do zasobu - sprawdzenie czy forma i zakres przekazywanej dokumentacji są zgodne z wymogami i zasadami wykonywania prac geodezyjnych i kartograficznych,
- przyjmowanie do zasobu geodezyjnego i kartograficznego materiałów i informacji powstałych w wyniku prac geodezyjnych i kartograficznych,
- prowadzenie mapy zasadniczej - wprowadzanie zmian powstałych w wyniku podziałów nieruchomości, inwentaryzacji urządzeń podziemnych i budynków itp.,
- przygotowanie i udostępnianie zamówionych map w formie wydruków oraz w wersji elektronicznej,
- obsługa powiatowych baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie,
- obsługa wykonawców zgłaszających prace geodezyjne i kartograficzne – rejestracja zgłoszeń, przygotowanie materiałów i wydanie zaleceń odnośnie ich wykorzystania, poinformowanie o innych opracowaniach realizowanych aktualnie na obszarze zgłoszonej pracy,
- zarządzanie nieruchomościami wydzielonymi w związku z usytuowaniem na nich znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych, urządzeń zabezpieczających te znaki i budowli triangulacyjnych,
- prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem środkami budżetowymi pozyskiwanymi na podstawie przepisów ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne,
- prowadzenie spraw z zakresu scaleń i wymiany gruntów,
- prowadzenie spraw z zakresu gospodarki nieruchomościami.
Andrzej Piotrowski