Wróć na początek strony
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do treści głównej
Przejdź do danych kontaktowych
Przejdź do menu górnego
Przejdź do menu prawego
Przejdź do menu dolnego
Przejdź do mapy serwisu

Wydział Budownictwa i Infrastruktury Technicznej

Wydział Budownictwa i Infrastruktury Technicznej

Artykuł

Adres:
Ul. T. Kościuszki 12, pokój 203, 204 (II piętro)
28-500 Kazimierza Wielka

Kontakt:
Informacje dotyczące złożonych wniosków i zgłoszeń do organu administracji architektoniczno-budowlanej można otrzymać w godzinach pracy urzędu pod numerem telefonu: 41 350 23 41 (42).
Korespondencję do Wydziału Budownictwa i Infrastruktury Technicznej można kierować na adres e-mail: budownictwo@powiat.kazimierzaw.pl.

Godziny przyjęć interesantów:
Poniedziałek – piątek: 7.30 - 15.30

Sposoby kontaktu:
W celu załatwienia spraw zaleca się kontakt za pośrednictwem dostępnych środków komunikacji:

  • Telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach określonych wyżej;
  • Za pomocą poczty elektronicznej: starostwo@powiat.kazimierzaw.pl;
  • Za pomocą elektronicznej Platformy Usług Publicznych ePUAP:
    • /dnkrq1693q/skrytka
    • /dnkrq1693q/SkrytkaESP
  • Za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres: Starostwo Powiatowe w Kazimierzy Wielkiej, ul. T. Kościuszki 12, 28-500 Kazimierza Wielka.

Umożliwia się interesantom obsługę bezpośrednią w godzinach określonych wyżej po wcześniejszym telefonicznym umówieniu się. Obsługa telefoniczna interesantów jest realizowana w godz. 7.30-15.30.

Informacje dotyczące złożonych wniosków i zgłoszeń do organu administracji architektoniczno-budowlanej można otrzymać w godzinach pracy urzędu pod numerem telefonu: 41 350 23 41 (42).

Korespondencję do wydziału architektury i budownictwa można kierować na adres e-mail: budownictwo@powiat.kazimierzaw.pl.


Naczelnik Wydziału:
Tomasz Kania
Nr tel.: 41 350 23 42
e-mail: tomekka@powiat.kazimierzaw.pl


Zakres zadań

Do zadań Wydziału należy w szczególności:

1. W zakresie administracji architektoniczno-budowlanej:

  • Sprawowanie nadzoru i kontroli nad przestrzeganiem przepisów prawa budowlanego;
  • Przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych i innych pism w sprawach określonych ustawą z dnia 7 lipca 1994 roku - Prawo budowlane oraz przepisami szczególnymi;
  • Sprawowanie kontroli posiadania przez osoby wykonujące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie uprawnień do pełnienia tych funkcji;
  • Wydawanie zaświadczeń z zakresu prawa budowlanego;
  • Dokonywanie czynności kontrolnych przy wykonywaniu obowiązków określonych przepisami prawa budowlanego;
  • Opiniowanie i uzgadnianie spraw z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego dot. administracji architektoniczno-budowlanej;
  • Uczestniczenie, na wezwanie organów nadzoru budowlanego, w czynnościach inspekcyjnych i kontrolnych oraz udostępnianie wszelkich dokumentów i informacji związanych z tymi czynnościami;
  • Wydawanie zezwoleń na realizację inwestycji drogowych jako organ administracji architektoniczno-budowlanej w porozumieniu z wydziałem geodezji i kartografii oraz wydziałem gospodarki nieruchomościami.

2. W zakresie czynności rejestracyjnych, sprawozdawczych i materialno-technicznych:

  • Prowadzenie rejestru wniosków o pozwolenie na budowę i decyzji o pozwoleniu na budowę i innych rejestrów wymaganych przepisami szczególnymi oraz bezzwłoczne przekazywanie właściwym organom kopii decyzji, postanowień i zgłoszeń wynikających z przepisów prawa budowlanego;
  • Sporządzanie sprawozdań statystycznych;
  • Przechowywanie dokumentów związanych z realizacją zadań wydziału;
  • Obsługa materialno-techniczna i organizacyjna pracowników wydziału;
  • Obsługa korespondencji wychodzącej i przychodzącej do wydziału.

3. Zadania wydziału:

Wydawanie decyzji:

  • o pozwoleniu na budowę obiektów budowlanych lub wykonanie robót budowlanych (PB-1);
  • o pozwoleniu na rozbiórkę obiektów budowlanych (PB-3);
  • o zatwierdzeniu projektu zagospodarowania działki lub terenu lub projektu architektoniczno – budowlanego (PB-6);
  • zezwalającej na wejście w teren sąsiedniej nieruchomości, budynku lub lokalu w celu wykonania robót budowlanych (PB-14);
  • o przeniesieniu pozwolenia na innego inwestora (PB-9);
  • o przeniesieniu praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia, wobec którego organ nie wniósł sprzeciwu (PB-11);
  • o zmianie pozwolenia na budowę w zakresie zatwierdzenia istotnych zmian w projekcie budowlanym (PB-7);
  • na budowę tymczasowego obiektu budowlanego (PB-8);
  • o udzieleniu zgody na odstępstwo od przepisów techniczno – budowlanych (PB-0).

Przyjmowanie zgłoszeń:

  • budowy lub wykonania innych robót budowlanych (PB-2);
  • budowy lub przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego (PB-2a);
  • rozbiórki obiektu budowlanego (PB-4);
  • zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części (PB-18).

Orzekanie o utracie ważności pozwolenia na budowę.

Wydawanie zaświadczeń:

  • samodzielność lokalu.

Przyjmowanie odwołań.


 

Andrzej Piotrowski
herb
Dane kontaktowe

Starostwo Powiatowe
w Kazimierzy Wielkiej
ul. Tadeusza Kościuszki 12
28-500 Kazimierza Wielka
woj. świętokrzyskie, pow. kazimierski
tel.: 41 3502312
fax: 41 3502313
e-mail: starostwo@powiat.kazimierzaw.pl

Statystyki on-line
Licznik odwiedzin:105 140
Dzisiaj:1
Gości on-line:0
Twoje IP:216.73.216.34
Godziny pracy

Od poniedziałku do piątku
w godz. 7:30 do 15:30

Newsletter
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.